2012. szeptember 23., vasárnap

A marcipán


4 éve csináltam először marcipánnal bevont tortát, és a mai napig emlékszem rá...nyúlt, szakadt, ragadt.

Az évek alatt sokszor utáltam az egészet, meg mondtam olyat is, hogy soha többet...:)
De aztán mégis, és megszerettem. Persze megismertem más tortabevonókat is ( fondant, pillecukor fondant), de valahogy nálam most is ez a favorit.

A marcipánnál fontos, hogy kb úgy viselkedik, mint egy darab tészta.
Nyújtásnál porcukrozni (vagy keményítővel szórni) kell a munkalapot, hogy nehogy leragadjon. Ilyenkor mindig szitáljuk a porcukrot, mert elég bénák ám a marcipánban a porcukorgöbök:)))

Aztán ott van a színezés. Én mindig folyékony színezőt használok, ételfestéket. Ezekből elég sokféle minőséggel találkoztam már, na meg a színintenzitásban is vannak különbségek.
Igyekszem természetes ételszínezőkkel dolgozni, ma már kaphatók ilyenek. Illetve pl a barnát könnyedén megoldhatjuk natúr kakaóporral, de én már (majdnem teljesen)feketét is csináltam ebből, csak nagyon-nagyon sok kakaópor kellett hozzá és nagyon-nagyon sok gyúrás.:)
Fontos, hogy mindig apránként adjuk hozzá a festéket, mert így tudjuk ellenőrizni a szín erősségét, illetve a marcipán állagát.
De ugyebár előre színezett marcipánokat is lehet kapni, sőt. A normál közértekben, hipermarketekben is vannak alapszínek, de a cukrászati boltokban/webshopokban (pl Desszertmester) nagyon sokféle szín közül választhatunk, ha nem akarunk a színezéssel bíbelődni.
Ezekben a szakboltokban nagyon sok eszközt is vehetünk a tortabevonáshoz, sütidekoráláshoz.

A marcipánt gyúrás-nyújtás előtt én mindig egy kicsit beteszem a  mikroba, ettől felpuhul és sokkal könnyebb vele dolgozni. De tényleg csak kb fél percre, vagy addig se, nyilván a mennyiségtől függ mert brutálisan fel tud melegedni és akkor iszonyúan meg tud égetni! (na meg szétfolyik)

Az is fontos, hogy megfelelő mennyiségű marcipánt használjunk, mert ha túl vékonyra sikeredik a marcipán nyújtás után, akkor bizony el fog szakadni, át fog lyukadni stb és az rettentően bosszantó tud lenni, arról nem is beszélve, hogy csúnya:/

A marcipánt nem lehet a száraz tortára helyezni, kell valami "ragasztóanyag". Ez lehet a torta krémje, amivel átkenjük a tortát kívül is, vagy akár egy kis puding, vagy lekvár. Lehetőleg persze sima, egynemű krém legyen, amire szépen simul majd a marcipán.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, aztán majd folyt. köv.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...